
Dzień dobry,
wielu przedsiębiorców obawia się kosztów związanych oświetleniem i ogrzewaniem budynków. Do mnie również trafiło kilka pytań o to, jaka jest wymagana przez prawo temperatura pomieszczeń, dlatego dziś postanowiłam przybliżyć Państwu tę kwestię.
Wymagania co do temperatury w pomieszczeniach pracy regulują przepisy z § 15 i 30 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
Są one następujące:
- w miejscu wykonywania pracy powinna być zapewniona temperatura nie niższa niż 14℃❄️ (chyba że warunki technologiczne na to nie pozwalają);
- w pomieszczeniach biurowych oraz w pomieszczeniach, gdzie jest wykonywana lekka praca fizyczna, musi być zapewniona temperatura nie niższa niż 18℃ – ( to ja bym zamarzła 🥶 )
Co z osobami, które pracują na zewnątrz? – Powinni mieć zapewnione w pobliżu miejsca pracy pomieszczenia umożliwiające:
- schronienie się przed opadami atmosferycznymi,
- ogrzanie się,
- zmianę odzieży,
- podgrzanie posiłku🍵 🍲
Za oknem coraz zimniej, a z każdej strony atakują nas gorące wyprzedaże 🙂 Mam wrażenie, że listopad stał się miesiącem kupowania. Wszechobecne reklamy rodzą w nas przekonanie braku, deficytu… Próbują nas przekonać, że naprawdę potrzebujemy góry nowych rzeczy i Black Friday to meeegaaa okazja…. Mam wrażenie, że w każdy weekend jest teraz Black Friday. Ze swej strony chcę zachęcić do przemyślanych zakupów – jeżeli już coś wybieramy, to niech to będzie z dobrych materiałów, wyprodukowane w sposób zrównoważony i trwałe, tak by posłużyło nam przynajmniej kilka lat. Prawda jest taka, że toniemy w rzeczach – warto o tym dziś pamiętać.
Pozdrawiam serdecznie,
Roma Kamrowska